söndag 6 september 2015

Färdig åkpåse


Åkpåsen är klar! 


Jag har stickat den på beställning åt en kompis, som ska få barn i december. Hon valde mönstret och köpte garnet, så det var bara för mig att sätta igång. Smidigt!


Resultatet blev bra, tycker jag. Den är mjuk, varm och go och kommer säkert bli mysig för en liten vinterbebis. Garnet är entrådigt och väldigt löst spunnet, så antagligen kommer påsen bli rätt noppig, men det kanske är priset en får betala när det ska vara extra fluffigt och ulligt för en liten.


Kantmaskorna ger det lilla extra. Jag stickade dem på ärmmuddarna, längs framkanten och runt huvan. 


 När vi skulle hitta knappar, föll valet på dessa duffelpinnar. Jag sydde fast dem med vanlig sytråd och täckte sedan med garnet. Hängslen och livrem, så att säga :)


Det känns fint att åkpåsen kommer få följa med till BB i december och sedan värma den nyfödda på väg hem i vinterkylan. 

Inga kommentarer: