onsdag 23 september 2015

Ljusslinga av gamla lampskärmar



Varje år när adventsstjärnorna tas ner, trots att mörkret fortfarande ligger tungt, brukar jag tycka att det känns så deppigt. I vintras piggade jag upp mig genom att göra den här ljusslingan, inspirerad av en tjej jag följer på Instagram, Johanna i Kulla. Hon har även en fin blogg, här. Ljusslingan med metallbollarna köpte jag på Rusta och lampskärmarna budade jag hem från Tradera. Sedan klämde jag helt enkelt ner en kula från slingan genom vardera lampskärm. Kulorna hålls fast av metallbyglarna, som vanligen kläms över en glödlampa. Busenkelt! 


Nu har slingan fått hänga uppe hela sommaren; vem säger att myspysbelys bara är för vintertid? När december kommer, får slingan lämna plats åt en adventsstjärna, och så tar jag fram den igen efter jul.

Inga kommentarer: