tisdag 6 september 2011

Första skolveckan

Det tog inte lång tid för mig och pojkvännen att göra i ordning i vårt nya rum. Så här fint blev det på bara en eftermiddag:


Badrumsmattan som jag började virka i somras, var självklart på plats! Regnbågsfärgerna hade Ludwig valt ut.


Första skolveckan skulle förstås ägnas åt diverse lättsamma lära känna varandra-aktiviteter, men inte i form av vanliga namnlekar. Nej, i stället fick vi sy flaggor, binda mattor av björkris, göra ost och baka bröd, och gå ut i skogen och hämta unga sälggrenar som vi pyntade till så kallade festspiror, med hjälp av bland annat ståltråd och tyger. Tyvärr var jag så ockuperad att jag glömde att ta kort...

Kameran var dock med när jag och Ludwig gick ut i skogen och plockade svamp under helgen.
Just den här plockade vi dock inte, men den gjorde sig himla fin på kort!

Däremot hittade vi en hel massa trattkantareller. Vissa hade växt ihop så fint:

Efter någon timme hade vi fått ihop hela sex liter och det blev dags att gå hem och rensa... 
Mums!

Inga kommentarer: