torsdag 24 oktober 2013

En liten nostalgitripp



De dagar då jag har föreläsningar och lektioner i alla fyra ämnen efter varandra, blir ryggsäcken och huvudet tunga att bära... Då längtar jag extra mycket tillbaka till livet på Knippboberget, och tiden på Sätergläntan, eller att få väva och brodera i hjärtat av Djurgården, på HV skola.

Nu står vävstolen i ett hörn här hemma och väntar på att jag ska hitta en lucka i schemat. När en sådan uppenbarar sig, ska jag också kasta mig iväg till Nordiska museet och se utställningen om Ränder, rytm och riktningar, som verkar fin. I jul, banne mig!
                                           

På tal om ränder: här är kuddar som vävklassen vävde på Sätergläntan, av ullgarn vi färgade själva. Kasta gärna ett getöga på blogginlägget som handlar om dem och lite annat. Du hittar det här

2 kommentarer:

Mia sa...

Ramlade inom via din gamla blogg. Så mye fin inspiration du delar med dig av :)

Nyster sa...

Tack Mia! Kul att du hittade hit! Jag ska försöka hålla igång skrivandet och förhoppningsvis dela med mig av mycket fint :)