fredag 30 maj 2014

Konsten att sätta en rubrik

Sista tentan är avklarad (!!!) och innan jag vet om jag blev godkänd eller om det blir omtenta, passar jag på att göra tusen planer för nya projekt. Skulle vilja sticka något åt mig själv och behöver verkligen en ny kofta, som jag skulle kunna ha till kjolar och klänningar med hög midja. Någonting retro/vintage vore kul, så i dag har jag bläddrat igenom mina gamla tidningar på jakt efter rätt modell. Inte helt enkelt att hitta, visar det sig. Många koftor har kort ärm och det är ju inte så praktiskt. Orkar inte hålla på och tänka en massa för att göra om mönstret heller, vill bara ha det serverat :) 

Fastnade dock för den här modellen, som inte borde vara supersvår att korta av i midjan. Så söt med det där strukturstickade oket! 

 Det absolut bästa är dock rubriken till mönstret:
"En korrekt och elegant jumper för den ej helt purunga."

En sån måste jag ju bara ha! 

Inga kommentarer: