onsdag 2 juli 2014

Knappar och nya projekt

Stickar och stickar! Koftan uppifrån och ned har nu fått kropp och en resårkant. Ärmarna och knappslån med hål saknas fortfarande, men idag inhandlade jag i alla fall knappar. Velade runt i tre olika butiker, innan jag slutligen hittade rätt på Tygcentrum. Det kändes som om det var dessa knappar jag letat efter, utan att veta det själv. 


Har fått ändra lite i koftans mönster för att få den lagom stor, och nu är jag lite nojig att den blivit för trång, men det blir förhoppningsvis bra. Så spännande att snart vara klar!

Självklart är jag redan där i tanken, och långt in i nästa projekt. Köpte till och med garn till de två kommande stickningarna i dag. Så det kan gå! Det blir den korrekta och eleganta jumpern (för den ej helt purunga), samt en filt åt en liten septemberbebis.


Om jag kunde, skulle jag alltid jobba halvtid och ha massor av tid att sticka! Titta förresten vilken fin påse mina knappar lades i. Som barndomslördagarnas godispåsar.

Inga kommentarer: