söndag 28 februari 2016

En liten fågel


För en vecka sedan skrev jag att jag ville sticka en Birdie fair isle cardigan, men att jag inte var nöjd med den gula färgen jag köpt. Jag har lyxen att bo i samma stad som en fantastisk garnaffär, men för första gången hittade jag inte vad jag sökte där och fick lov att beställa via internet. Läskigt att inte kunna se färgen och känna på garnet! Men det blev bra. Kanske en liten aning gulare än jag tänkt, men mycket bättre än innan, så nu kör jag!


I går var jag duktig och stickade fyra jättetråkiga provlappar. Jag har en tendens att sticka löst och brukar behöva gå ner ½-1 stickstorlek, så även i detta fall. Men stickor 4 är fortfarande stort för mig, som oftast stickar med max 2½. Koftan stickas uppifrån och ned, fram och tillbaka, och jag har precis gjort klart halsringningens resår.


Tydligen är min mobil inte är så bra på att ta bild på hoppande människor, som vill fota sina gula koftor in the making, men med lite god vilja kanske det går att skönja ett gult nystan i min hand? Det är i alla fall ingen liten fågel, som det kanske ser ut, även om det ju hade passat bra med koftans tema.

Inga kommentarer: