måndag 12 oktober 2015

Ännu en ros utsprungen


Filten växer så sakteliga. I dag stickade jag de första maskorna på rosenpar fem av sex.


När jag hälsade på hos mamma häromdagen, bredde jag ut filten i en spjälsäng som hon har stående åt besökande barnbarn. Den kommer bli lagom i storlek som skryttäcke/överkast, och räcka upp till kudden, men inte över den. Kanske ganska bra storlek även för barnvagn? Ja, om min syster inte hittar något användningsområde för den, kan jag tänka mig full returrätt :)


I går var jag på middag med ett gäng fina fellow stickare. Det var länge sen jag var i ett sammanhang där det är helt självklart att alla halar fram en medhavd tygpåse efter maten, och klickar igång stickningen. Fick lite Sätergläntan-/HV-vibbar och myste för fulla muggar.

Inga kommentarer: