fredag 8 januari 2016

Besvikelse och tjurighet


Huva, vilket drama som utspelade sig här hemma igår. Jag lyckades alltså missfärga de vita knappkanterna på regnbågskoftan, troligen genom att begå misstaget att handtvätta koftan för kallt. Jag hade "fingervarmt" vatten, eller lite varmare, men Zauberballgarnet protesterade i högan sky och fläckade ner de vita kanterna med blått. Då slängde jag in koftan i 40 grader i maskin, med en skvätt ättika i sköljmedelsfacket, vilket supposedly ska binda färger. Och nog försvann de blå fläckarna alltid, men i stället antog knappkanterna en grådassig ton med dragning åt rött. So there you have it. Min sambo har jobbat hårt för att övertyga mig om att koftan är fin ändå, men jag har ännu inte nått stadiet av acceptans, utan ser bara en solkig knappkant på vad som hade kunnat bli en söt kofta. Får nog lägga undan den ett par dagar, och ta fram den igen när jag surat färdigt. Då kan jag återkomma med ett försoningsinlägg. I nuläget får ni inte se mer av koftan än så här. 

Inga kommentarer: