lördag 23 april 2016

Kom vår sol och lys


Soliga lördagshälsningar till er alla! Som den ståndaktige lille tennsoldaten reser sig vår enda påsklilja ur ogräshavet varje vår och jag skänker en tacksam tanke till den student, som en gång trotsade förbudet mot planteringar intill husgrunden, och satte den lilla löken. Jag kommer följa hens exempel i år och helt frankt gräva ner några lökar jag med. För tänk vad glad en blir när de dyker upp ur myllan efter en lång och mörk vinter!

Ni som följde min blogg förra sommaren, känner mer än väl igen den virkade solen i gräset. Den sommarens stora projekt var en virkad babymobil åt en av mina närmaste vänner, och jag bloggade till leda om varje steg i processen. Mobilen blev jättefin, men jag tror nog att både ni och jag fick nog av den till slut :) Trots det kunde jag inte säga nej, när en annan kompis försynt frågade om jag kunde tänka mig att virka något liknande till en av hennes gravida vänner. Den här gången blir det en betydligt enklare variant än den förra, med mindre montering.

Här finns mönstret på solen, för den som vill virka en egen.

Inga kommentarer: