tisdag 28 juni 2016

Nummer 50


Medan jag väntar på leveransen av garnet som behövs för att färdigställa Hitofudekoftan, har jag tagit mig an nästa projekt. Det är en kofta som min mamma började sticka till sig själv för flera år sedan, men som hon inte har haft tid och ork att få klar. Hon stickade bakstycket och ena ärmen, och nu tar jag vid och stickar resten. 


Modellen är från YlloTyll och kallas 971 Dagny. Det är en midjekort, A-linjeformad kofta med ett enkelt strukturmönster, som stickas i deras tunna lingarn. Det känns roligt att hjälpa mamma att få den klar, när hennes egen tid inte riktigt räcker till. Dessutom såg jag att detta blir mitt 50:e projekt på Ravelry! Jag önskar att jag hade känt till sidan långt tidigare, för många projekt har inte dokumenterats, varken där eller någon annanstans, men jag är glad att allt jag stickat och virkat sedan 2011 finns fotograferat och inlagt i alla fall. Det är värdefullt för mig och så roligt att ha sparat. 

Inga kommentarer: